Skuteczność terapeutyczna:

W zaburzeniach psychicznych i psychosomatycznych (dzieci, młodzież, dorośli):
  • zaburzenia uwagi, koncentracji +/– nadpobudliwość psychoruchowa (zespoły ADHD, ADD);
  • zaburzenia zachowania;
  • problemy szkolne (słabe wyniki w nauce, dysleksja, dysgrafia, dysortografia itp);
  • rozwojowe wady wymowy;
  • autyzm;
  • przewlekłe bóle głowy, migreny;
  • zaburzenia snu;
  • stany lękowe;
  • zaburzenia obsesyjno- kompulsyjne;
  • tiki;
  • zaburzenia depresyjne;
  • zaburzenia odżywiania (bulimia , anoreksja)
W chorobach neurologicznych:
  • dziecięce porażenie mózgowe;
  • urazy czaszki;
  • stan po operacji mózgu;
  • epilepsja
  • w rehabilitacjach po udarach mózgu.
U osób zdrowych i aktywnych:

  • usprawnienie funkcji poznawczych: pamięci, uwagi, przypominania (także w zakresie języków obcych);
  • profilaktyka chorób otępiennych;
  • ćwiczenie nakierowane na uzyskanie profilowanych osiągnięć (sportowych, muzycznych),
  • trening osób narażonych na pracę w warunkach stresogennych (biznesmeni, piloci, maklerzy, kontrolerzy ruchu, policjanci itp.[/

W oparciu o informacje: Ministerstwa Zdrowia Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej (U.S. Department of Health and Human Services)
Tabela informacyjna od Amerykańskiej Akademia Pediatrii


Badania i artykuły dotyczące wymienionych jednostek chorobowych, schorzeń i dolegliwości wobec zastosowania metody neurofeedback:

ADHD / ADD
Autyzm  
Lęk

Depresja
Epilepsja
Urazy głowy
Zaburzenia uczenia się
  
Migrena

COFNIJ
Skuteczność terapeutyczna 10-10-2011